Internet jako szansa dla ludzi mających tworzących wartościowe treści

Zarówno najpopularniejsza wyszukiwarka internetowa na świecie, czyli Google jak i najpopularniejszy serwis społecznościowy, czyli Facebook – każdy według różnych mechanizmów – promuje treści oryginalne i zyskujące uznanie odbiorców. Natomiast uznanie odbiorców zyskują treści uznane za wartościowe – z tego czy innego powodu.

W przypadku Google algorytm wyżej ceni teksty oryginalne niż cytaty. Jednocześnie promuje strony, do których internauci linkują, tzn.: wstawiają linki – czy to na swoich stronach czy na forach i innych miejscach w sieci. A prawdopodobnie linkują do stron, które uznali za wartościowe.

Facebook jakieś 2 lata temu zapowiedział, że będzie promował treści oryginalne. Treści uznane za wartościowe są promowane poprzez prezentowanie ich swoim znajomym.

To tylko przykłady, jest więcej serwisów w sieci pozwalających na dotarcie do szerszej grupy odbiorców dzięki oryginalnym i wartościowym treściom.

Daje to niebywałą szansę ludziom kreatywnym, mającym coś mądrego do powiedzenia a niedysponującym pieniędzmi na promocję swoich treści.

Daje to możliwości zaistnienia w różnych dziedzinach, w biznesie, sztuce, działalności dziennikarskiej czy opiniotwórczej.